Accesând acest site, esti de acord cu Politica de confidențialitate și Cookie-uri
Acceptă
NewsAlert.md | Știri Moldova | Cele mai recente știriNewsAlert.md | Știri Moldova | Cele mai recente știriNewsAlert.md | Știri Moldova | Cele mai recente știri
Notificare Arată mai mult
Redimensionare fontAa
  • Prima pagină
  • Toate știrile
  • Actualitate
    • Evenimente
    • Politică
    • Social
    • Justiție
    • Economie
    • Utilitar
    • Meteo
    • Divertisment
    • Sport
  • Externe
    • Europa
    • România
    • Ucraina
    • Rusia
    • SUA
    • Mapamond
  • Explicativ
  • Dosar
  • Video
  • Contact
Citire: O vitamină banală, dar cu efecte majore: cum îți poate proteja inima prin alimentație
Distribuie
Redimensionare fontAa
NewsAlert.md | Știri Moldova | Cele mai recente știriNewsAlert.md | Știri Moldova | Cele mai recente știri
  • Evenimente
  • Politică
  • Social
  • Economie
  • Justiție
  • Externe
  • Utilitar
  • Sport
  • Explicativ
  • Dosar
  • Video
  • Contact
Caută
  • Prima pagină
  • Contact
  • Actualitate
    • Evenimente
    • Politică
    • Social
    • Justiție
    • Economie
    • Utilitar
    • Meteo
    • Divertisment
    • Sport
  • Externe
    • România
    • Europa
    • Ucraina
    • Rusia
    • SUA
    • Mapamond
  • Explicativ
  • Dosar
  • Video
  • Contact
Ai un cont existent? Conectează-te
Urmărește-ne
ActualitateSocial

O vitamină banală, dar cu efecte majore: cum îți poate proteja inima prin alimentație

Redacția NewsAlert
Redacția NewsAlert
27 aprilie 2026
3 minute de citit
Distribuie

Creșterea consumului de vitamina K, printr-o dietă bogată în legume verzi, ouă și lactate, ar putea reduce riscul bolilor cardiovasculare și încetini procesul de calcificare a arterelor, arată specialiștii.

Potrivit medicilor citați de The Telegraph, un aport mai mare de vitamina K ar putea fi una dintre cele mai simple schimbări alimentare cu efecte importante asupra sănătății inimii.

Această vitamină joacă un rol esențial în prevenirea depunerilor de calciu pe pereții vaselor de sânge, proces cunoscut drept calcificare arterială, asociat cu infarctul și accidentul vascular cerebral.

„Vitamina K este necesară pentru a transporta calciul departe de inimă și vasele de sânge către oase, îmbunătățind astfel sănătatea cardiovasculară și osoasă”, explică Jan Olav Aaseth.

Studiile recente susțin aceste afirmații. O cercetare realizată în Spania arată că persoanele care au crescut aportul de vitamina K au avut un risc cu până la 48% mai mic de deces prematur din cauze cardiovasculare.

Specialiștii atrag însă atenția că dietele moderne sunt adesea sărace în această vitamină.

„Problema este că dietele actuale includ prea puține legume”, subliniază Aaseth.

Calcificarea arterială este un proces frecvent odată cu înaintarea în vârstă, iar cercetătorii spun că majoritatea persoanelor trecute de 50 de ani prezintă deja un anumit grad de afectare a vaselor de sânge.

Vitamina K nu este o singură substanță, ci un grup de compuși. Cele mai importante forme sunt K1 și K2. „Vitamina K1 poate fi transformată în K2 de către organism”, explică Marc Sim, menționând că forma K2 ar rămâne mai mult timp activă în organism.

În timp ce vitamina K1 contribuie la coagularea sângelui, K2 ajută la direcționarea calciului către oase și la prevenirea depunerii acestuia în artere.

Vitamina K1 se găsește în legume verzi precum spanacul, broccoli sau salata, iar vitamina K2 în ouă, carne de pui și produse lactate, inclusiv brânzeturi maturate.

În ceea ce privește suplimentele, opiniile sunt împărțite.

„Deși o alimentație adecvată este esențială, suplimentele ar putea fi necesare, mai ales după 60 de ani”, spune Aaseth.

Totuși, Jennifer Lees avertizează că acestea nu pot înlocui beneficiile unei diete echilibrate:

„Suplimentarea nu oferă aceleași efecte complexe ca o alimentație bogată în fructe, legume și cereale integrale”, menționează specialistul.

Concluzia specialiștilor este clară. O dietă variată și echilibrată rămâne cea mai sigură cale pentru a asigura un aport optim de vitamina K și pentru a proteja sănătatea inimii.

Rămâi conectat pe Google News
Urmărește NewsAlert.md pentru a afla știrile care contează
Add as preferred source on Google
Urmărește-ne pe Telegram
ETICHETAT:BeneficiiStudiuVitamina K
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Știrile noastre și pe Telegram

Recomandările redacției

Vulcănești–Chișinău: linia „aproape gata” care tot mai așteaptă finalul. Termenul se mută spre sfârșitul verii

Redacția NewsAlert
Redacția NewsAlert
11 iunie 2026
Șeful instituției care verifică averile, nevoit să-și explice propria declarație: 1,1 milioane de lei venituri și un teren raportat fără valoare (0 lei)
Vagoanele memoriei revin la Chișinău și Bălți: expoziție dedicată victimelor deportărilor sovietice
Nemulțumirile din agricultură se răspândesc în raioane: Rezina anunță proteste 
Mai multe venituri la vedere: declarațiile freelancerilor au depășit 36 de milioane de lei într-o singură lună
Colaps în medicina de familie: în Căușeni, un medic are în grijă până la 4.500 de pacienți

Follow Us

Ne poti urmări și pe social media
Facebook Tiktok Telegram Instagram Youtube X-twitter
Cele mai citite știri
ActualitateDosarEconomieRecomandări

DOSAR NewsAlert.md | Cum este eliminat de pe piață unul dintre cei mai importanți furnizori privați de gaze naturale

Redacția NewsAlert
Redacția NewsAlert
17 aprilie 2026
UPDATE |  Schimbare de situație în cazul tragediei de la Cahul: adolescentul despre care s-a spus că a murit de șoc ar fi fost, de fapt, împușcat
Parlamentul a votat stare de urgență: țara se pregătește de deficit de energie
AUDIO | Fiul unui fost procuror, reținut de CNA: ar fi cerut 400.000 de dolari pentru influențarea unei decizii
Ad imageAd image

Te-ar putea interesa și...

ActualitatePolitică

Moldova trece la următoarea etapă pe drumul spre UE: cele 27 de state au aprobat deschiderea primului grup de negocieri

12 iunie 2026
ActualitateUtilitar

Pisicile de companie și schizofrenia: ce arată o meta-analiză recentă și de ce concluziile rămân incerte

12 iunie 2026
ActualitateSocial

Barajul Costești–Stânca, în reabilitare: lucrările au ajuns la 60%

12 iunie 2026
ActualitateDivertisment

„Cea mai sexy” și „mulțumesc, domn colonel”: schimb de mesaje între Svetlana Sainsus și Gheorghe Cavcaliuc de ziua ei

12 iunie 2026
Arată mai mult

NewsAlert.md

  • Știri
  • Despre noi
  • Politica de confidențialitate și cookies
  • Contact

Despre noi

NewsAlert.md este platforma de știri care te ține la curent cu evenimentele importante din Republica Moldova și din lume. Îți oferim informații actualizate, analize și materiale video, prezentate clar și obiectiv, astfel încât să înțelegi rapid contextul și impactul fiecărui eveniment. Cu NewsAlert.md, știrile care contează ajung direct la tine, într-un format clar, echidistant și pe înțelesul tuturor.

Recomandările redacției

Vulcănești–Chișinău: linia „aproape gata” care tot mai așteaptă finalul. Termenul se mută spre sfârșitul verii
Șeful instituției care verifică averile, nevoit să-și explice propria declarație: 1,1 milioane de lei venituri și un teren raportat fără valoare (0 lei)
Vagoanele memoriei revin la Chișinău și Bălți: expoziție dedicată victimelor deportărilor sovietice
Nemulțumirile din agricultură se răspândesc în raioane: Rezina anunță proteste 
Mai multe venituri la vedere: declarațiile freelancerilor au depășit 36 de milioane de lei într-o singură lună
Colaps în medicina de familie: în Căușeni, un medic are în grijă până la 4.500 de pacienți
© 2026 NewsAlert Moldova. Toate drepturile rezervate
Adaugă-ne ca sursa ta preferată în Google
Add as preferred source on Google