Accesând acest site, esti de acord cu Politica de confidențialitate și Cookie-uri
Acceptă
NewsAlert.md | Știri Moldova | Cele mai recente știriNewsAlert.md | Știri Moldova | Cele mai recente știriNewsAlert.md | Știri Moldova | Cele mai recente știri
Notificare Arată mai mult
Redimensionare fontAa
  • Prima pagină
  • Toate știrile
  • Actualitate
    • Evenimente
    • Politică
    • Social
    • Justiție
    • Economie
    • Utilitar
    • Meteo
    • Divertisment
    • Sport
  • Externe
    • Europa
    • România
    • Ucraina
    • Rusia
    • SUA
    • Mapamond
  • Explicativ
  • Dosar
  • Opinii
  • Video
  • Contact
Citire: Chipsurile, în atenția cercetătorilor: consumul zilnic ar putea afecta memoria și concentrarea
Distribuie
Redimensionare fontAa
NewsAlert.md | Știri Moldova | Cele mai recente știriNewsAlert.md | Știri Moldova | Cele mai recente știri
  • Evenimente
  • Politică
  • Social
  • Economie
  • Justiție
  • Externe
  • Utilitar
  • Sport
  • Explicativ
  • Dosar
  • Opinii
  • Video
  • Contact
Caută
  • Prima pagină
  • Contact
  • Actualitate
    • Evenimente
    • Politică
    • Social
    • Justiție
    • Economie
    • Utilitar
    • Meteo
    • Divertisment
    • Sport
  • Externe
    • România
    • Europa
    • Ucraina
    • Rusia
    • SUA
    • Mapamond
  • Explicativ
  • Dosar
  • Opinii
  • Video
  • Contact
Ai un cont existent? Conectează-te
Urmărește-ne
ActualitateSocial

Chipsurile, în atenția cercetătorilor: consumul zilnic ar putea afecta memoria și concentrarea

Redacția NewsAlert
Redacția NewsAlert
7 mai 2026
Distribuie

Consumul frecvent de chipsuri și alte gustări ultraprocesate este tot mai des asociat de cercetători cu posibile efecte negative asupra creierului, inclusiv scăderea atenției și afectarea memoriei. Studii recente sugerează că până și o porție zilnică ar putea avea impact asupra funcțiilor cognitive pe termen lung.

Neurologii avertizează că alimentele bogate în sare, grăsimi procesate și aditivi, categorie în care se încadrează și chipsurile din cartofi, pot favoriza inflamația la nivel cerebral. În timp, acest proces ar putea contribui la deteriorarea neuronilor și la creșterea riscului de declin cognitiv și boli neurodegenerative.

Chipsurile sunt considerate un exemplu relevant, deoarece combină niveluri ridicate de sare, iar unele produse pot conține și zahăr adăugat. Excesul de sare este asociat cu tensiune arterială crescută, iar consumul ridicat de zahăr influențează glicemia și insulina, factori considerați de risc pentru diabetul de tip 2, asociat la rândul său cu Alzheimer.

Un studiu realizat de cercetători de la Universitatea Monash, cu pe peste 2.000 de adulți, a arătat că o creștere a consumului de alimente ultraprocesate, inclusiv gustări precum chipsurile, a fost corelată cu o scădere a atenției și a vitezei de procesare mentală. În unele cazuri, chiar și echivalentul unei pungi de chipsuri pe zi a fost asociat cu rezultate mai slabe la testele cognitive.

Cercetătorii definesc alimentele ultraprocesate ca produse cu liste lungi de ingrediente, care includ aditivi, conservanți și arome artificiale, categorie în care se regăsesc frecvent chipsurile, băuturile carbogazoase sau snacks-urile ambalate.

Deși nu este demonstrată o relație directă de cauzalitate, specialiștii atrag atenția că aceste asocieri devin relevante în contextul în care astfel de produse sunt consumate tot mai des în dieta zilnică.

Rămâi conectat pe Google News
Urmărește NewsAlert.md pentru a afla știrile care contează
Add as preferred source on Google
Urmărește-ne pe Telegram
ETICHETAT:CercetătoriChipsuriRiscuriStudiu
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Știrile noastre și pe Telegram

Recomandările redacției

Virusul West Nile se extinde în Europa: 110 cazuri și nouă decese în Grecia. Avertisment pentru moldovenii care călătoresc

Redacția NewsAlert
Redacția NewsAlert
15 august 2026
Incident în vacanță pentru Ion Ceban: primarul capitalei anunță că va fi operat la picioare
Misiune SMURD în Grecia: o fetiță de 7 ani, transportată în siguranță la Chișinău
Radu Marian face ce a costat-o pe Stamate excluderea din PAS? Filat acuză „duble standarde”
Prețurile continuă să pună presiune: inflația urcă la 6,68%, iar ce e mai greu abia urmează
Fermierii moldoveni, puși în fața faptului împlinit? Reducerea pentru tranzitul ucrainean stârnește nemulțumiri

Follow Us

Ne poti urmări și pe social media
Facebook Tiktok Telegram Instagram Youtube X-twitter
Cele mai citite știri
ActualitateDosarEconomieRecomandări

DOSAR NewsAlert.md | Cum este eliminat de pe piață unul dintre cei mai importanți furnizori privați de gaze naturale

Redacția NewsAlert
Redacția NewsAlert
17 aprilie 2026
UPDATE |  Schimbare de situație în cazul tragediei de la Cahul: adolescentul despre care s-a spus că a murit de șoc ar fi fost, de fapt, împușcat
Parlamentul a votat stare de urgență: țara se pregătește de deficit de energie
AUDIO | Fiul unui fost procuror, reținut de CNA: ar fi cerut 400.000 de dolari pentru influențarea unei decizii
Ad imageAd image

Te-ar putea interesa și...

ActualitateSport

La Lima, finala s-a vorbit românește: Izvoreanu ia aurul, Vieru argintul

16 august 2026
ActualitateSocial

Ultima strigare pentru facultate: au rămas locuri la buget, iar dosarele mai pot fi depuse până pe 17 august

16 august 2026
ActualitateEvenimente

Deraiere cu încărcătură grea: șapte vagoane cu cereale au ieșit de pe șine

16 august 2026
ActualitateMeteo

METEO | Vara se menține generoasă cu temperaturile: maxime de până la +32°C

16 august 2026
Arată mai mult

NewsAlert.md

  • Știri
  • Despre noi
  • Politica de confidențialitate și cookies
  • Contact

Despre noi

NewsAlert.md este platforma de știri care te ține la curent cu evenimentele importante din Republica Moldova și din lume. Îți oferim informații actualizate, analize și materiale video, prezentate clar și obiectiv, astfel încât să înțelegi rapid contextul și impactul fiecărui eveniment. Cu NewsAlert.md, știrile care contează ajung direct la tine, într-un format clar, echidistant și pe înțelesul tuturor.

Recomandările redacției

Virusul West Nile se extinde în Europa: 110 cazuri și nouă decese în Grecia. Avertisment pentru moldovenii care călătoresc
Incident în vacanță pentru Ion Ceban: primarul capitalei anunță că va fi operat la picioare
Misiune SMURD în Grecia: o fetiță de 7 ani, transportată în siguranță la Chișinău
Radu Marian face ce a costat-o pe Stamate excluderea din PAS? Filat acuză „duble standarde”
Prețurile continuă să pună presiune: inflația urcă la 6,68%, iar ce e mai greu abia urmează
Fermierii moldoveni, puși în fața faptului împlinit? Reducerea pentru tranzitul ucrainean stârnește nemulțumiri
© 2026 NewsAlert Moldova. Toate drepturile rezervate
Adaugă-ne ca sursa ta preferată în Google
Add as preferred source on Google